Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,3 %1 625 00068 %
Yle TV27,3 %5,1 %1 488 00062 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %1 093 00045 %
Yle yhteensä38,9 %32,9 %1 849 00077 %
MTV315,6 %20,7 %1 705 00071 %
Sub4,0 %4,6 %1 325 00055 %
AVA1,5 %1,5 %913 00038 %
C More Total3,0 %3,7 %375 00016 %
MTV yhteensä24,0 %30,5 %1 895 00079 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 581 00066 %
Jim3,9 %4,4 %1 100 00046 %
Liv2,0 %1,8 %986 00041 %
Hero1,4 %2,0 %743 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %1 765 00073 %
TV52,7 %2,7 %1 192 00050 %
Kutonen3,4 %3,5 %1 056 00044 %
Frii1,3 %1,5 %683 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0003 %
TLC0,8 %0,8 %562 00023 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 492 00062 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 001 00042 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %884 00037 %
Disney Finland6,7 %4,6 %1 254 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %536 00022 %
Muut4,5 %3,8 %727 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.