Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %23,0 %1 687 00070 %
Yle TV213,0 %14,2 %1 705 00071 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 139 00047 %
Yle yhteensä44,2 %39,8 %1 921 00080 %
MTV315,1 %19,5 %1 713 00071 %
Sub3,8 %4,3 %1 329 00055 %
AVA1,6 %1,5 %921 00038 %
C More Total1,2 %1,4 %274 00011 %
MTV yhteensä21,8 %26,7 %1 889 00078 %
Nelonen6,9 %9,3 %1 616 00067 %
Jim3,5 %4,1 %1 094 00045 %
Liv2,2 %1,9 %973 00040 %
Hero1,4 %1,6 %796 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,9 %1 807 00075 %
TV52,7 %2,5 %1 244 00052 %
Kutonen3,5 %3,3 %1 080 00045 %
Frii1,4 %1,4 %707 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %70 0003 %
TLC0,8 %0,7 %575 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,3 %1 541 00064 %
STAR Channel2,9 %2,1 %977 00041 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %834 00035 %
Disney Finland6,4 %4,3 %1 178 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %499 00021 %
Muut4,0 %3,0 %663 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 100 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.