Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 661 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %21,8 %3 554 00067 %
Yle TV211,7 %11,7 %3 643 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %2 327 00044 %
Yle yhteensä42,0 %36,1 %4 213 00080 %
MTV318,1 %23,0 %3 786 00072 %
Sub3,5 %3,6 %2 682 00051 %
AVA2,1 %1,9 %2 022 00038 %
C More Total0,8 %0,8 %528 00010 %
MTV yhteensä24,4 %29,3 %4 170 00079 %
Nelonen8,5 %11,1 %3 522 00067 %
Jim3,7 %4,6 %2 190 00042 %
Liv3,0 %2,6 %2 170 00041 %
Hero1,1 %1,3 %1 479 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,5 %3 913 00074 %
TV52,7 %2,7 %2 568 00049 %
Kutonen2,4 %2,4 %2 010 00038 %
Frii1,6 %1,7 %1 442 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %119 0002 %
TLC1,5 %1,2 %1 303 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %3 245 00062 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 942 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 468 00028 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 372 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %1 025 00019 %
Muut3,2 %2,4 %1 298 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 661 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.