Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %20,8 %1 807 00068 %
Yle TV29,9 %9,1 %1 808 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 159 00043 %
Yle yhteensä39,7 %32,6 %2 150 00080 %
MTV321,0 %26,2 %1 997 00075 %
Sub3,1 %3,0 %1 295 00048 %
AVA2,5 %2,3 %1 072 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %225 0008 %
MTV yhteensä26,9 %31,7 %2 173 00081 %
Nelonen9,9 %12,6 %1 805 00068 %
Jim4,0 %5,0 %1 080 00040 %
Liv3,7 %3,2 %1 171 00044 %
Hero0,9 %1,0 %674 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,9 %1 993 00075 %
TV52,8 %2,9 %1 291 00048 %
Kutonen1,4 %1,6 %886 00033 %
Frii1,8 %1,9 %712 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,1 %1,7 %709 00027 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,3 %1 621 00061 %
STAR Channel2,3 %2,0 %940 00035 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %624 00023 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 166 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %522 00020 %
Muut2,4 %1,7 %609 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 396 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.