Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,3 %1 254 00088 %
Yle TV210,8 %11,5 %1 196 00084 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %952 00067 %
Yle yhteensä40,4 %36,4 %1 333 00094 %
MTV316,7 %21,4 %1 226 00086 %
Sub3,9 %4,2 %918 00065 %
AVA2,5 %2,4 %754 00053 %
C More Total0,7 %0,6 %144 00010 %
MTV yhteensä23,8 %28,6 %1 288 00091 %
Nelonen8,2 %10,7 %1 103 00078 %
Jim3,7 %4,3 %755 00053 %
Liv3,2 %2,9 %815 00057 %
Hero1,6 %1,9 %626 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,7 %1 206 00085 %
TV53,0 %2,6 %909 00064 %
Kutonen3,1 %3,1 %804 00057 %
Frii1,8 %1,9 %601 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0003 %
TLC1,5 %1,2 %462 00032 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %1 070 00075 %
STAR Channel2,8 %2,0 %669 00047 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %606 00043 %
Disney Finland5,4 %3,8 %819 00058 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,4 %371 00026 %
Muut3,6 %2,1 %435 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 358 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.