Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,6 %1 228 00086 %
Yle TV26,5 %5,3 %1 066 00075 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %881 00062 %
Yle yhteensä35,8 %31,1 %1 291 00091 %
MTV316,4 %21,5 %1 228 00086 %
Sub3,7 %4,3 %912 00064 %
AVA2,4 %2,3 %765 00054 %
C More Total1,7 %2,0 %197 00014 %
MTV yhteensä24,2 %30,0 %1 275 00090 %
Nelonen9,4 %11,8 %1 128 00079 %
Jim3,9 %4,1 %799 00056 %
Liv3,5 %3,3 %843 00059 %
Hero2,0 %2,6 %653 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %21,7 %1 226 00086 %
TV53,3 %2,9 %920 00065 %
Kutonen2,7 %2,7 %772 00054 %
Frii2,2 %2,3 %617 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0003 %
TLC1,5 %1,5 %463 00033 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,7 %1 128 00079 %
STAR Channel2,6 %1,8 %686 00048 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %634 00045 %
Disney Finland5,6 %3,7 %881 00062 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,5 %423 00030 %
Muut4,4 %3,1 %432 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 354 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.