Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %32,5 %1 109 00095 %
Yle TV26,4 %3,9 %973 00083 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,8 %865 00074 %
Yle yhteensä49,2 %40,2 %1 114 00095 %
MTV320,6 %27,6 %1 075 00092 %
Sub1,6 %1,9 %728 00062 %
AVA1,4 %1,2 %530 00045 %
C More Total1,7 %2,0 %181 00015 %
MTV yhteensä25,2 %32,6 %1 089 00093 %
Nelonen6,1 %8,7 %937 00080 %
Jim2,2 %3,0 %602 00051 %
Liv1,9 %1,4 %626 00053 %
Hero0,7 %0,9 %380 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,9 %970 00083 %
TV51,5 %1,6 %720 00061 %
Kutonen1,4 %1,7 %503 00043 %
Frii1,5 %1,7 %437 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC1,2 %1,2 %436 00037 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,7 %874 00075 %
STAR Channel1,5 %1,3 %517 00044 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %457 00039 %
Disney Finland3,6 %2,6 %668 00057 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,7 %509 00043 %
Muut2,5 %2,3 %414 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 132 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.