Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %21,7 %1 724 00069 %
Yle TV26,7 %4,4 %1 572 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 108 00044 %
Yle yhteensä36,8 %28,9 %1 953 00078 %
MTV320,9 %26,5 %1 927 00077 %
Sub3,0 %3,1 %1 300 00052 %
AVA2,6 %2,2 %1 037 00042 %
C More Total0,8 %0,9 %221 0009 %
MTV yhteensä27,2 %32,8 %2 083 00084 %
Nelonen10,2 %13,2 %1 780 00071 %
Jim4,3 %5,2 %1 104 00044 %
Liv3,9 %3,4 %1 197 00048 %
Hero1,1 %1,3 %650 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %23,2 %1 947 00078 %
TV52,7 %2,6 %1 260 00051 %
Kutonen1,3 %1,4 %794 00032 %
Frii2,1 %2,1 %710 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC2,4 %2,2 %791 00032 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,6 %1 640 00066 %
STAR Channel2,4 %2,1 %936 00038 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %652 00026 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 180 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,9 %536 00021 %
Muut2,6 %2,3 %632 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.