Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %21,7 %1 747 00070 %
Yle TV26,5 %4,9 %1 557 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %1 112 00045 %
Yle yhteensä36,2 %29,0 %1 919 00077 %
MTV321,7 %26,8 %1 879 00075 %
Sub3,1 %3,3 %1 194 00048 %
AVA2,6 %2,3 %1 020 00041 %
C More Total1,1 %1,1 %265 00011 %
MTV yhteensä28,4 %33,4 %2 023 00081 %
Nelonen10,2 %12,8 %1 748 00070 %
Jim4,4 %5,5 %1 113 00045 %
Liv3,5 %3,0 %1 140 00046 %
Hero1,5 %1,7 %716 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %23,1 %1 905 00076 %
TV52,7 %2,7 %1 137 00046 %
Kutonen1,3 %1,3 %752 00030 %
Frii2,2 %2,0 %755 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,3 %2,1 %722 00029 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 451 00058 %
STAR Channel2,2 %2,1 %871 00035 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %627 00025 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 108 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,7 %508 00020 %
Muut2,9 %2,2 %650 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.