Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %21,6 %1 816 00068 %
Yle TV26,8 %4,9 %1 655 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 146 00043 %
Yle yhteensä36,2 %28,8 %2 038 00076 %
MTV321,6 %26,7 %1 976 00074 %
Sub3,1 %3,3 %1 250 00047 %
AVA2,6 %2,2 %1 039 00039 %
C More Total1,1 %1,1 %281 00011 %
MTV yhteensä28,3 %33,4 %2 139 00080 %
Nelonen10,4 %13,1 %1 854 00069 %
Jim4,3 %5,5 %1 135 00042 %
Liv3,5 %3,0 %1 175 00044 %
Hero1,5 %1,7 %728 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %23,3 %2 021 00076 %
TV52,7 %2,7 %1 178 00044 %
Kutonen1,3 %1,3 %774 00029 %
Frii2,1 %2,0 %765 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC2,3 %2,1 %722 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 507 00056 %
STAR Channel2,2 %2,2 %900 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %643 00024 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 146 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,7 %508 00019 %
Muut2,9 %2,2 %682 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 402 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.