Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %20,4 %1 694 00063 %
Yle TV25,5 %4,3 %1 656 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 101 00041 %
Yle yhteensä34,7 %27,4 %1 999 00075 %
MTV321,1 %26,1 %1 948 00073 %
Sub3,2 %3,3 %1 310 00049 %
AVA2,5 %2,4 %1 071 00040 %
C More Total0,4 %0,2 %200 0007 %
MTV yhteensä27,3 %32,0 %2 116 00079 %
Nelonen11,0 %14,3 %1 818 00068 %
Jim4,4 %5,4 %1 150 00043 %
Liv3,6 %3,1 %1 169 00044 %
Hero1,2 %1,4 %682 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %24,1 %2 019 00076 %
TV52,9 %2,7 %1 204 00045 %
Kutonen1,5 %1,5 %829 00031 %
Frii2,3 %2,4 %767 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,6 %2,4 %757 00028 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,8 %1 584 00059 %
STAR Channel2,2 %2,0 %880 00033 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %657 00025 %
Disney Finland3,6 %3,1 %1 145 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %523 00020 %
Muut3,4 %2,6 %624 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 366 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.