Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,6 %1 638 00063 %
Yle TV25,9 %4,7 %1 656 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 109 00043 %
Yle yhteensä36,7 %31,4 %1 961 00076 %
MTV316,0 %20,7 %1 811 00070 %
Sub3,6 %3,9 %1 314 00051 %
AVA1,5 %1,4 %866 00033 %
C More Total1,5 %1,3 %317 00012 %
MTV yhteensä22,6 %27,3 %1 966 00076 %
Nelonen8,2 %10,8 %1 699 00065 %
Jim3,9 %4,7 %1 125 00043 %
Liv2,1 %2,2 %1 030 00040 %
Hero1,7 %2,2 %762 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,9 %1 857 00072 %
TV52,6 %2,4 %1 149 00044 %
Kutonen3,6 %3,5 %1 043 00040 %
Frii1,7 %1,6 %713 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %84 0003 %
TLC0,9 %0,8 %594 00023 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,2 %1 524 00059 %
STAR Channel3,4 %2,6 %926 00036 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %859 00033 %
Disney Finland6,9 %4,8 %1 204 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %536 00021 %
Muut6,0 %5,2 %769 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.