Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,4 %31,4 %1 129 00096 %
Yle TV24,3 %3,5 %970 00083 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,8 %841 00072 %
Yle yhteensä47,4 %38,7 %1 134 00097 %
MTV321,3 %28,1 %1 086 00093 %
Sub1,4 %1,6 %710 00061 %
AVA1,4 %1,2 %558 00048 %
C More Total0,9 %0,8 %155 00013 %
MTV yhteensä24,9 %31,7 %1 106 00094 %
Nelonen6,2 %8,4 %933 00080 %
Jim2,2 %2,8 %624 00053 %
Liv1,9 %1,5 %607 00052 %
Hero1,1 %1,3 %419 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,9 %976 00083 %
TV51,7 %1,8 %697 00060 %
Kutonen1,8 %2,0 %519 00044 %
Frii1,9 %2,2 %462 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0002 %
TLC1,5 %1,4 %418 00036 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,9 %841 00072 %
STAR Channel1,7 %1,5 %521 00044 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %456 00039 %
Disney Finland3,8 %2,9 %684 00058 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,8 %517 00044 %
Muut2,6 %2,2 %388 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 140 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.