Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,9 %1 663 00064 %
Yle TV26,5 %5,7 %1 625 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 137 00044 %
Yle yhteensä38,6 %33,7 %1 940 00075 %
MTV315,3 %19,8 %1 777 00068 %
Sub3,6 %3,8 %1 379 00053 %
AVA1,4 %1,5 %902 00035 %
C More Total2,7 %1,4 %399 00015 %
MTV yhteensä22,9 %26,4 %1 981 00076 %
Nelonen8,7 %11,7 %1 700 00066 %
Jim3,9 %4,4 %1 139 00044 %
Liv2,0 %1,8 %963 00037 %
Hero1,6 %2,0 %755 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,9 %1 886 00073 %
TV53,2 %3,3 %1 241 00048 %
Kutonen3,8 %4,1 %1 013 00039 %
Frii1,6 %1,7 %684 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %76 0003 %
TLC0,9 %0,7 %554 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,0 %1 492 00058 %
STAR Channel3,2 %2,6 %987 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %834 00032 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 249 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %491 00019 %
Muut5,3 %4,4 %755 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.