Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %8,5 %763 00055 %
Yle TV28,2 %6,3 %756 00055 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,2 %384 00028 %
Yle yhteensä19,7 %16,0 %976 00071 %
MTV315,6 %18,7 %935 00068 %
Sub6,7 %7,5 %697 00050 %
AVA2,9 %2,9 %511 00037 %
C More Total1,6 %0,7 %151 00011 %
MTV yhteensä26,9 %29,7 %1 077 00078 %
Nelonen14,7 %19,0 %955 00069 %
Jim8,1 %9,4 %625 00045 %
Liv3,1 %3,1 %516 00037 %
Hero1,3 %1,0 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä27,2 %32,5 %1 062 00077 %
TV54,3 %4,3 %622 00045 %
Kutonen3,5 %2,7 %449 00032 %
Frii1,5 %1,4 %273 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %19 0001 %
TLC1,8 %1,5 %286 00021 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,2 %810 00059 %
STAR Channel5,0 %3,9 %519 00038 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %346 00025 %
Disney Finland8,0 %6,2 %630 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,2 %94 0007 %
Muut6,2 %4,9 %355 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.