Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %5,6 %704 00051 %
Yle TV226,7 %29,8 %874 00063 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,2 %434 00031 %
Yle yhteensä36,8 %36,6 %1 025 00074 %
MTV312,6 %14,3 %876 00063 %
Sub5,7 %6,4 %676 00049 %
AVA2,2 %2,1 %441 00032 %
C More Total1,0 %0,6 %121 0009 %
MTV yhteensä21,5 %23,4 %1 029 00074 %
Nelonen10,7 %12,6 %879 00064 %
Jim7,0 %8,3 %622 00045 %
Liv3,2 %2,8 %482 00035 %
Hero0,9 %1,0 %258 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %24,7 %996 00072 %
TV52,8 %2,4 %543 00039 %
Kutonen2,5 %2,4 %433 00031 %
Frii1,4 %1,0 %277 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %42 0003 %
TLC1,6 %1,5 %269 00019 %
Discovery Networks Finland8,6 %7,4 %739 00053 %
FOX3,8 %2,8 %414 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %318 00023 %
Fox Networks Group6,4 %4,2 %535 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %36 0003 %
AlfaTV0,1 %0,1 %91 0007 %
Muut4,4 %3,2 %311 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.