Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %15,7 %1 703 00068 %
Yle TV224,0 %28,0 %1 695 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 116 00045 %
Yle yhteensä49,7 %46,3 %1 979 00079 %
MTV316,8 %20,0 %1 856 00074 %
Sub2,7 %3,0 %1 113 00045 %
AVA2,3 %1,9 %983 00039 %
C More Total0,2 %0,2 %128 0005 %
MTV yhteensä21,9 %25,0 %2 013 00081 %
Nelonen8,4 %10,3 %1 689 00068 %
Jim3,9 %4,9 %1 017 00041 %
Liv2,9 %2,3 %1 057 00042 %
Hero0,8 %0,9 %592 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,4 %1 882 00076 %
TV52,0 %1,6 %1 086 00044 %
Kutonen1,0 %1,0 %728 00029 %
Frii1,7 %1,6 %636 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %35 0001 %
TLC2,0 %1,6 %638 00026 %
Discovery Networks Finland6,7 %5,8 %1 404 00056 %
FOX1,7 %1,6 %670 00027 %
National Geographic Channel1,1 %0,7 %557 00022 %
Fox Networks Group2,9 %2,3 %918 00037 %
Music TV0,0 %0,0 %36 0001 %
AlfaTV0,5 %0,7 %426 00017 %
Muut2,2 %1,5 %471 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 253 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.