Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 350 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,7 %14,7 %1 207 00085 %
Yle TV229,1 %35,7 %1 136 00080 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %884 00062 %
Yle yhteensä52,7 %53,1 %1 298 00091 %
MTV312,3 %14,5 %1 210 00085 %
Sub2,2 %2,1 %759 00053 %
AVA1,9 %1,8 %745 00052 %
C More Total0,4 %0,2 %102 0007 %
MTV yhteensä16,8 %18,7 %1 265 00089 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 111 00078 %
Jim3,2 %3,7 %718 00050 %
Liv2,4 %2,3 %738 00052 %
Hero1,3 %1,3 %578 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %16,9 %1 217 00086 %
TV52,5 %1,8 %860 00060 %
Kutonen2,5 %2,2 %711 00050 %
Frii1,5 %1,2 %515 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC1,3 %1,0 %404 00028 %
Discovery Networks Finland8,0 %6,3 %1 015 00071 %
FOX2,0 %1,4 %521 00037 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %552 00039 %
Fox Networks Group4,1 %2,8 %713 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %10 0001 %
AlfaTV0,2 %0,3 %299 00021 %
Muut3,5 %1,9 %295 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 350 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.