Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 669 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %14,5 %3 349 00064 %
Yle TV228,9 %34,8 %3 616 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %2 302 00044 %
Yle yhteensä53,5 %51,8 %4 134 00079 %
MTV313,7 %16,4 %3 666 00070 %
Sub2,5 %2,6 %2 342 00044 %
AVA1,7 %1,5 %1 846 00035 %
C More Total0,7 %0,4 %407 0008 %
MTV yhteensä18,7 %21,0 %4 047 00077 %
Nelonen7,4 %9,1 %3 408 00065 %
Jim3,4 %4,1 %2 137 00041 %
Liv2,3 %1,9 %1 984 00038 %
Hero0,8 %0,9 %1 281 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,1 %3 835 00073 %
TV52,0 %1,7 %2 223 00042 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 727 00033 %
Frii1,3 %1,1 %1 232 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %102 0002 %
TLC1,3 %1,1 %1 123 00021 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,8 %2 859 00054 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 518 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %1 354 00026 %
Disney Finland3,8 %2,7 %2 043 00039 %
Music TV0,0 %0,0 %61 0001 %
AlfaTV0,4 %0,5 %835 00016 %
Muut3,1 %2,0 %1 112 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 669 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.