Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %14,6 %3 240 00066 %
Yle TV228,7 %34,9 %3 354 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %2 180 00044 %
Yle yhteensä53,7 %52,0 %3 850 00079 %
MTV313,8 %16,4 %3 481 00071 %
Sub2,5 %2,7 %2 217 00045 %
AVA1,7 %1,5 %1 807 00037 %
C More Total0,6 %0,4 %375 0008 %
MTV yhteensä18,6 %21,0 %3 798 00078 %
Nelonen7,1 %8,8 %3 199 00065 %
Jim3,5 %4,2 %2 082 00043 %
Liv2,3 %1,9 %1 907 00039 %
Hero0,9 %1,0 %1 268 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,8 %3 598 00073 %
TV52,0 %1,7 %2 165 00044 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 679 00034 %
Frii1,3 %1,2 %1 219 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %98 0002 %
TLC1,3 %1,1 %1 111 00023 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,8 %2 766 00056 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 466 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %1 315 00027 %
Disney Finland3,8 %2,7 %1 972 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %61 0001 %
AlfaTV0,4 %0,5 %829 00017 %
Muut3,0 %2,0 %1 057 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 329 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.