Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %20,1 %3 259 00067 %
Yle TV215,3 %15,7 %3 242 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %2 102 00043 %
Yle yhteensä43,4 %38,1 %3 776 00077 %
MTV316,7 %20,9 %3 518 00072 %
Sub3,2 %3,5 %2 353 00048 %
AVA2,0 %2,0 %1 761 00036 %
C More Total1,8 %0,6 %592 00012 %
MTV yhteensä23,7 %27,1 %3 850 00079 %
Nelonen8,2 %10,9 %3 255 00066 %
Jim4,3 %5,0 %2 123 00043 %
Liv2,9 %2,7 %2 016 00041 %
Hero1,2 %1,3 %1 309 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,0 %3 617 00074 %
TV52,4 %2,3 %2 218 00045 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 672 00034 %
Frii1,6 %1,7 %1 229 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %84 0002 %
TLC1,3 %1,3 %1 141 00023 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %2 899 00059 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 642 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 317 00027 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 129 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %181 0004 %
AlfaTV0,7 %1,1 %910 00019 %
Muut3,1 %2,3 %1 065 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 307 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.