Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %20,5 %1 616 00062 %
Yle TV217,9 %19,2 %1 701 00066 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %1 063 00041 %
Yle yhteensä45,4 %42,0 %1 933 00075 %
MTV314,1 %18,0 %1 775 00068 %
Sub3,3 %3,7 %1 222 00047 %
AVA1,5 %1,8 %797 00031 %
C More Total3,0 %1,3 %413 00016 %
MTV yhteensä21,9 %24,8 %1 959 00076 %
Nelonen7,3 %9,7 %1 616 00062 %
Jim3,6 %4,1 %1 055 00041 %
Liv1,9 %2,0 %957 00037 %
Hero1,3 %1,5 %679 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,3 %1 818 00070 %
TV52,5 %2,2 %1 130 00044 %
Kutonen2,8 %3,0 %975 00038 %
Frii1,2 %1,2 %598 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0002 %
TLC0,6 %0,6 %477 00018 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 484 00057 %
STAR Channel2,9 %2,5 %891 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %769 00030 %
Disney Finland5,8 %4,3 %1 132 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %98 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %452 00017 %
Muut4,4 %3,2 %611 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 217 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.