Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,4 %1 659 00064 %
Yle TV28,2 %8,0 %1 651 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 114 00043 %
Yle yhteensä40,5 %35,8 %1 977 00076 %
MTV314,4 %17,7 %1 683 00065 %
Sub3,5 %3,9 %1 190 00046 %
AVA1,5 %1,8 %905 00035 %
C More Total3,7 %2,1 %427 00016 %
MTV yhteensä23,0 %25,5 %1 898 00073 %
Nelonen9,1 %12,3 %1 705 00066 %
Jim4,2 %4,6 %1 167 00045 %
Liv2,1 %2,3 %1 001 00039 %
Hero1,5 %2,2 %728 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,3 %1 845 00071 %
TV52,7 %2,6 %1 217 00047 %
Kutonen2,9 %3,2 %955 00037 %
Frii1,2 %1,2 %586 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %75 0003 %
TLC0,7 %0,6 %526 00020 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 481 00057 %
STAR Channel3,1 %2,8 %912 00035 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %820 00032 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 177 00045 %
Music TV0,3 %0,0 %113 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %509 00020 %
Muut4,5 %3,6 %654 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 203 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.