Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 031 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %24,7 %1 591 00066 %
Yle TV27,6 %8,0 %1 525 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 083 00045 %
Yle yhteensä40,7 %36,1 %1 826 00076 %
MTV314,4 %17,7 %1 587 00066 %
Sub3,4 %3,9 %1 129 00047 %
AVA1,5 %1,8 %878 00036 %
C More Total3,6 %2,0 %400 00017 %
MTV yhteensä22,9 %25,4 %1 775 00074 %
Nelonen8,8 %12,1 %1 576 00065 %
Jim4,2 %4,6 %1 127 00047 %
Liv2,1 %2,2 %964 00040 %
Hero1,6 %2,3 %722 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,2 %1 710 00071 %
TV52,8 %2,7 %1 177 00049 %
Kutonen3,0 %3,2 %936 00039 %
Frii1,3 %1,2 %580 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC0,7 %0,6 %517 00021 %
Discovery Networks Finland8,1 %7,9 %1 429 00059 %
FOX3,1 %2,7 %869 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %789 00033 %
Fox Networks Group6,5 %4,9 %1 118 00046 %
Music TV0,3 %0,0 %110 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %500 00021 %
Muut4,3 %3,5 %604 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 031 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.