Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %21,7 %1 615 00067 %
Yle TV212,1 %13,7 %1 532 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %970 00040 %
Yle yhteensä43,1 %38,4 %1 818 00076 %
MTV312,8 %16,4 %1 626 00068 %
Sub3,6 %3,8 %1 251 00052 %
AVA1,4 %1,6 %783 00033 %
C More Total1,1 %1,2 %283 00012 %
MTV yhteensä18,8 %23,0 %1 809 00075 %
Nelonen9,8 %13,5 %1 592 00066 %
Jim4,2 %4,7 %1 127 00047 %
Liv2,0 %2,0 %942 00039 %
Hero1,3 %1,6 %697 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,7 %1 752 00073 %
TV53,3 %2,8 %1 181 00049 %
Kutonen2,7 %2,7 %938 00039 %
Frii1,3 %1,3 %612 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0002 %
TLC0,6 %0,7 %544 00023 %
Discovery Networks Finland9,0 %7,9 %1 403 00058 %
FOX2,9 %2,4 %911 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %861 00036 %
Fox Networks Group6,3 %4,5 %1 184 00049 %
Music TV0,5 %0,1 %109 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %449 00019 %
Muut4,7 %3,7 %643 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.