Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,6 %1 560 00065 %
Yle TV27,6 %6,9 %1 487 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 089 00045 %
Yle yhteensä39,8 %34,1 %1 807 00075 %
MTV313,4 %16,7 %1 602 00067 %
Sub4,1 %4,0 %1 166 00048 %
AVA1,5 %2,0 %865 00036 %
C More Total3,3 %2,0 %342 00014 %
MTV yhteensä22,3 %24,6 %1 818 00076 %
Nelonen8,7 %13,1 %1 649 00069 %
Jim5,0 %5,6 %1 209 00050 %
Liv2,0 %2,3 %971 00040 %
Hero1,6 %1,9 %724 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %22,9 %1 818 00076 %
TV53,4 %3,3 %1 178 00049 %
Kutonen2,5 %2,8 %926 00038 %
Frii1,3 %1,3 %571 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %61 0003 %
TLC0,7 %0,6 %514 00021 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,5 %1 423 00059 %
FOX2,7 %2,2 %804 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %812 00034 %
Fox Networks Group5,7 %4,4 %1 116 00046 %
Music TV0,5 %0,1 %122 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %490 00020 %
Muut5,2 %4,7 %622 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 083 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.