Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %7,7 %662 00048 %
Yle TV29,5 %6,2 %758 00055 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,5 %347 00025 %
Yle yhteensä20,5 %15,4 %932 00067 %
MTV312,6 %14,2 %880 00064 %
Sub7,0 %7,9 %661 00048 %
AVA3,0 %3,4 %471 00034 %
C More Total2,1 %1,3 %159 00012 %
MTV yhteensä24,8 %26,7 %1 024 00074 %
Nelonen15,0 %19,9 %932 00067 %
Jim10,2 %12,9 %715 00052 %
Liv3,3 %3,7 %507 00037 %
Hero1,7 %1,5 %299 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä30,3 %38,1 %1 077 00078 %
TV53,8 %3,2 %575 00042 %
Kutonen2,9 %2,6 %388 00028 %
Frii1,5 %1,0 %209 00015 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %41 0003 %
TLC1,7 %1,6 %250 00018 %
Warner Bros. Discovery10,8 %8,9 %789 00057 %
STAR Channel4,4 %3,8 %402 00029 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %320 00023 %
Disney Finland7,4 %5,5 %537 00039 %
Music TV0,5 %0,3 %87 0006 %
AlfaTV0,2 %0,3 %99 0007 %
Muut5,5 %4,8 %349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.