Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %21,9 %1 661 00067 %
Yle TV25,8 %4,8 %1 456 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %1 119 00045 %
Yle yhteensä38,3 %30,7 %1 897 00076 %
MTV317,1 %20,3 %1 825 00073 %
Sub3,5 %3,8 %1 131 00045 %
AVA2,7 %2,7 %1 034 00042 %
C More Total1,1 %0,5 %229 0009 %
MTV yhteensä24,4 %27,4 %1 982 00080 %
Nelonen11,0 %15,7 %1 771 00071 %
Jim5,5 %7,1 %1 203 00048 %
Liv3,5 %3,3 %1 107 00044 %
Hero1,4 %1,5 %662 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %27,7 %1 958 00079 %
TV52,6 %2,3 %1 136 00046 %
Kutonen1,1 %1,2 %718 00029 %
Frii2,2 %2,1 %599 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC2,1 %2,1 %690 00028 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %1 518 00061 %
STAR Channel2,2 %1,9 %735 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %585 00023 %
Disney Finland3,8 %3,2 %960 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %463 00019 %
Muut2,9 %2,2 %528 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.