Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %22,7 %3 221 00066 %
Yle TV26,7 %5,8 %2 942 00060 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %2 208 00045 %
Yle yhteensä39,0 %32,3 %3 704 00076 %
MTV315,3 %18,6 %3 427 00070 %
Sub3,7 %3,9 %2 297 00047 %
AVA2,1 %2,4 %1 899 00039 %
C More Total2,2 %1,2 %572 00012 %
MTV yhteensä23,4 %26,1 %3 799 00078 %
Nelonen9,9 %14,5 %3 420 00070 %
Jim5,2 %6,4 %2 412 00049 %
Liv2,8 %2,9 %2 077 00042 %
Hero1,5 %1,7 %1 386 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %25,5 %3 777 00077 %
TV53,0 %2,8 %2 314 00047 %
Kutonen1,8 %1,9 %1 643 00034 %
Frii1,8 %1,7 %1 170 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %94 0002 %
TLC1,4 %1,4 %1 204 00025 %
Discovery Networks Finland8,7 %8,2 %2 941 00060 %
FOX2,4 %2,0 %1 539 00031 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 397 00029 %
Fox Networks Group4,7 %3,7 %2 076 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %222 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %953 00019 %
Muut4,0 %3,3 %1 150 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 337 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.