Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %21,5 %3 336 00068 %
Yle TV29,8 %10,4 %3 045 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 988 00041 %
Yle yhteensä41,0 %35,0 %3 731 00076 %
MTV314,8 %18,3 %3 459 00071 %
Sub3,6 %4,1 %2 471 00050 %
AVA2,2 %2,4 %1 808 00037 %
C More Total0,6 %0,7 %427 0009 %
MTV yhteensä21,2 %25,5 %3 826 00078 %
Nelonen10,8 %14,7 %3 330 00068 %
Jim4,6 %5,4 %2 267 00046 %
Liv2,9 %2,6 %2 066 00042 %
Hero1,2 %1,3 %1 392 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %24,0 %3 682 00075 %
TV53,1 %2,7 %2 326 00047 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 621 00033 %
Frii1,7 %1,6 %1 253 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC1,4 %1,5 %1 244 00025 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,9 %2 903 00059 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 737 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 459 00030 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 258 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %201 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %867 00018 %
Muut3,7 %2,8 %1 163 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 300 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.