Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %21,3 %1 247 00088 %
Yle TV29,6 %10,2 %1 080 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %850 00060 %
Yle yhteensä39,1 %34,8 %1 301 00092 %
MTV313,1 %16,4 %1 175 00083 %
Sub3,9 %3,7 %846 00060 %
AVA2,2 %2,5 %679 00048 %
C More Total0,5 %0,3 %123 0009 %
MTV yhteensä19,7 %22,9 %1 248 00088 %
Nelonen12,6 %17,0 %1 110 00078 %
Jim4,2 %4,4 %779 00055 %
Liv3,2 %2,8 %784 00055 %
Hero1,7 %1,9 %567 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %26,2 %1 197 00084 %
TV53,9 %3,1 %893 00063 %
Kutonen2,4 %2,2 %679 00048 %
Frii1,8 %1,7 %520 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0002 %
TLC1,4 %1,4 %465 00033 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,8 %1 024 00072 %
STAR Channel2,4 %2,1 %628 00044 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %587 00041 %
Disney Finland5,3 %3,9 %811 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %47 0003 %
AlfaTV0,3 %0,4 %345 00024 %
Muut3,7 %2,9 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 344 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.