Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 397 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,0 %1 779 00067 %
Yle TV28,0 %7,5 %1 616 00060 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 031 00039 %
Yle yhteensä39,0 %31,8 %2 034 00076 %
MTV316,6 %20,1 %1 941 00073 %
Sub3,6 %4,2 %1 284 00048 %
AVA2,9 %3,1 %1 034 00039 %
C More Total0,3 %0,3 %166 0006 %
MTV yhteensä23,5 %27,7 %2 131 00080 %
Nelonen12,0 %16,1 %1 885 00071 %
Jim4,9 %6,0 %1 162 00043 %
Liv3,8 %3,1 %1 150 00043 %
Hero1,0 %1,0 %694 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %26,2 %2 077 00078 %
TV52,9 %2,7 %1 187 00044 %
Kutonen1,0 %1,0 %699 00026 %
Frii2,0 %1,9 %644 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC2,1 %2,1 %712 00027 %
Discovery Networks Finland8,3 %7,8 %1 561 00058 %
FOX2,3 %2,3 %849 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %603 00023 %
Fox Networks Group4,0 %3,5 %1 096 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %95 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %428 00016 %
Muut2,7 %2,0 %535 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 397 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.