Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 416 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %21,7 %1 720 00064 %
Yle TV26,3 %4,8 %1 552 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,0 %1 131 00042 %
Yle yhteensä38,3 %30,4 %2 009 00075 %
MTV317,1 %20,3 %1 912 00072 %
Sub3,5 %3,8 %1 196 00045 %
AVA2,7 %2,7 %1 037 00039 %
C More Total1,2 %0,6 %242 0009 %
MTV yhteensä24,4 %27,3 %2 100 00079 %
Nelonen11,3 %16,1 %1 899 00071 %
Jim5,4 %7,1 %1 234 00046 %
Liv3,5 %3,3 %1 116 00042 %
Hero1,4 %1,5 %674 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %28,0 %2 092 00078 %
TV52,6 %2,4 %1 195 00045 %
Kutonen1,0 %1,2 %730 00027 %
Frii2,1 %2,0 %605 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC2,0 %2,1 %702 00026 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %1 601 00060 %
STAR Channel2,2 %1,9 %763 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %610 00023 %
Disney Finland3,8 %3,2 %1 004 00038 %
Music TV0,2 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %466 00017 %
Muut2,9 %2,2 %547 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 416 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.