Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 663 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %22,4 %3 325 00063 %
Yle TV27,2 %5,8 %3 171 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,8 %2 253 00043 %
Yle yhteensä39,0 %32,0 %3 958 00075 %
MTV315,2 %18,5 %3 614 00069 %
Sub3,8 %3,9 %2 410 00046 %
AVA2,1 %2,3 %1 908 00036 %
C More Total2,3 %1,3 %607 00012 %
MTV yhteensä23,4 %26,0 %4 033 00077 %
Nelonen10,2 %14,9 %3 673 00070 %
Jim5,1 %6,4 %2 475 00047 %
Liv2,7 %2,8 %2 122 00040 %
Hero1,4 %1,7 %1 405 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %25,8 %4 043 00077 %
TV53,0 %2,8 %2 402 00046 %
Kutonen1,7 %1,9 %1 669 00032 %
Frii1,7 %1,7 %1 183 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %101 0002 %
TLC1,4 %1,4 %1 229 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %3 076 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 593 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 441 00027 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 158 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %222 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %959 00018 %
Muut4,1 %3,4 %1 211 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 663 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.