Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %23,1 %3 320 00063 %
Yle TV27,1 %5,6 %3 242 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %2 154 00041 %
Yle yhteensä39,9 %32,5 %3 884 00074 %
MTV315,8 %21,2 %3 545 00067 %
Sub3,9 %4,7 %2 438 00046 %
AVA2,2 %2,4 %1 711 00032 %
C More Total2,7 %1,6 %615 00012 %
MTV yhteensä24,6 %30,0 %3 932 00075 %
Nelonen10,2 %13,1 %3 433 00065 %
Jim2,9 %2,7 %2 028 00039 %
Liv2,5 %3,0 %2 020 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 351 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,3 %3 774 00072 %
TV53,4 %3,3 %2 235 00042 %
Kutonen1,9 %2,1 %1 584 00030 %
Frii1,8 %1,9 %1 291 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,3 %1,5 %1 194 00023 %
Discovery Networks Finland9,2 %9,4 %2 872 00055 %
FOX2,8 %2,6 %1 636 00031 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 366 00026 %
Fox Networks Group5,5 %4,4 %2 096 00040 %
Music TV0,4 %0,2 %223 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %858 00016 %
Muut3,2 %2,5 %1 113 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 562 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.