Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 587 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %25,9 %3 483 00066 %
Yle TV211,5 %8,3 %3 286 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,7 %2 160 00041 %
Yle yhteensä45,3 %37,9 %3 920 00074 %
MTV315,2 %20,6 %3 571 00068 %
Sub4,2 %5,2 %2 514 00048 %
AVA2,1 %2,3 %1 656 00031 %
C More Total1,0 %1,1 %465 0009 %
MTV yhteensä22,5 %29,2 %3 972 00075 %
Nelonen6,5 %8,0 %3 101 00059 %
Jim2,6 %2,4 %1 902 00036 %
Liv2,4 %2,5 %1 933 00037 %
Hero1,3 %1,5 %1 446 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,4 %3 533 00067 %
TV53,6 %3,5 %2 411 00046 %
Kutonen2,1 %2,4 %1 711 00032 %
Frii1,9 %2,2 %1 162 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %106 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 223 00023 %
Discovery Networks Finland9,7 %10,1 %2 928 00056 %
FOX2,7 %2,5 %1 619 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 458 00028 %
Fox Networks Group5,5 %4,6 %2 130 00040 %
Music TV0,4 %0,2 %257 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %933 00018 %
Muut3,4 %2,7 %1 152 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 587 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.