Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 043 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %27,1 %1 640 00068 %
Yle TV212,4 %10,0 %1 545 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %1 030 00043 %
Yle yhteensä46,9 %40,6 %1 779 00074 %
MTV312,3 %16,8 %1 595 00066 %
Sub3,9 %4,6 %1 183 00049 %
AVA1,5 %1,7 %746 00031 %
C More Total1,3 %1,5 %230 00010 %
MTV yhteensä18,9 %24,5 %1 763 00073 %
Nelonen7,2 %9,4 %1 431 00059 %
Jim3,0 %2,9 %979 00041 %
Liv1,4 %1,7 %889 00037 %
Hero1,2 %1,5 %717 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,5 %1 636 00068 %
TV53,7 %3,5 %1 164 00048 %
Kutonen3,1 %3,4 %946 00039 %
Frii1,4 %1,5 %565 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %59 0002 %
TLC0,7 %0,8 %507 00021 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,6 %1 378 00057 %
FOX3,1 %2,9 %837 00035 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %812 00034 %
Fox Networks Group6,9 %5,5 %1 099 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %129 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %493 00021 %
Muut4,0 %3,2 %584 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 043 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.