Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 036 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %23,5 %1 526 00063 %
Yle TV26,9 %6,1 %1 503 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %1 047 00044 %
Yle yhteensä39,3 %33,1 %1 734 00072 %
MTV313,5 %18,5 %1 603 00067 %
Sub4,0 %4,7 %1 211 00050 %
AVA1,6 %2,0 %760 00032 %
C More Total4,1 %2,6 %346 00014 %
MTV yhteensä23,2 %27,8 %1 781 00074 %
Nelonen9,9 %13,1 %1 612 00067 %
Jim3,4 %3,2 %1 011 00042 %
Liv1,9 %2,4 %920 00038 %
Hero1,4 %1,9 %719 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,6 %1 739 00072 %
TV53,7 %3,8 %1 079 00045 %
Kutonen2,8 %3,1 %924 00038 %
Frii1,4 %1,5 %642 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,5 %0,5 %488 00020 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,5 %1 335 00056 %
FOX3,3 %3,0 %850 00035 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %779 00032 %
Fox Networks Group7,3 %5,4 %1 083 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %135 0006 %
AlfaTV0,4 %0,7 %449 00019 %
Muut3,5 %2,7 %569 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 036 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.