Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %7,7 %673 00049 %
Yle TV28,5 %5,5 %777 00056 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %382 00028 %
Yle yhteensä19,8 %14,9 %922 00067 %
MTV314,0 %18,0 %872 00063 %
Sub7,7 %9,6 %703 00051 %
AVA3,7 %3,9 %442 00032 %
C More Total3,3 %2,4 %139 00010 %
MTV yhteensä28,6 %34,0 %1 021 00074 %
Nelonen14,8 %18,2 %903 00065 %
Jim5,5 %5,4 %615 00045 %
Liv3,6 %3,7 %471 00034 %
Hero1,5 %1,6 %299 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,4 %28,8 %1 043 00075 %
TV54,8 %4,3 %540 00039 %
Kutonen3,3 %2,8 %400 00029 %
Frii1,8 %1,4 %258 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %20 0001 %
TLC1,7 %2,0 %293 00021 %
Discovery Networks Finland12,2 %11,2 %738 00053 %
FOX4,8 %4,7 %399 00029 %
National Geographic Channel3,9 %2,1 %314 00023 %
Fox Networks Group8,7 %6,8 %530 00038 %
Music TV1,4 %1,0 %82 0006 %
AlfaTV0,1 %0,1 %91 0007 %
Muut3,9 %3,1 %260 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 187 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.