Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,0 %32,9 %1 116 00095 %
Yle TV25,9 %5,3 %1 006 00086 %
Yle Teema&Fem4,4 %5,0 %813 00069 %
Yle yhteensä52,3 %43,3 %1 130 00096 %
MTV318,2 %26,0 %1 059 00090 %
Sub1,6 %1,8 %610 00052 %
AVA1,7 %1,6 %542 00046 %
C More Total2,3 %1,5 %169 00014 %
MTV yhteensä23,8 %30,9 %1 076 00092 %
Nelonen5,3 %7,1 %884 00075 %
Jim1,6 %1,4 %560 00048 %
Liv1,9 %2,3 %636 00054 %
Hero0,8 %1,1 %404 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,0 %942 00080 %
TV51,9 %1,8 %625 00053 %
Kutonen1,1 %1,5 %436 00037 %
Frii1,5 %2,0 %426 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC1,1 %1,2 %363 00031 %
Discovery Networks Finland6,8 %7,3 %763 00065 %
FOX1,6 %1,6 %491 00042 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %396 00034 %
Fox Networks Group3,9 %3,4 %596 00051 %
Music TV0,3 %0,0 %47 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %424 00036 %
Muut2,7 %2,0 %332 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 144 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.