Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %22,9 %1 230 00087 %
Yle TV26,5 %6,0 %1 019 00072 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %812 00057 %
Yle yhteensä37,9 %32,8 %1 284 00090 %
MTV314,1 %18,2 %1 173 00082 %
Sub3,8 %4,4 %809 00057 %
AVA2,1 %2,5 %628 00044 %
C More Total2,4 %1,0 %190 00013 %
MTV yhteensä22,4 %26,2 %1 233 00087 %
Nelonen12,0 %15,2 %1 116 00078 %
Jim3,1 %2,7 %671 00047 %
Liv2,8 %3,3 %739 00052 %
Hero1,6 %2,0 %562 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %23,1 %1 176 00083 %
TV54,4 %4,2 %835 00059 %
Kutonen2,2 %2,5 %641 00045 %
Frii2,3 %2,3 %526 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,4 %1,5 %451 00032 %
Discovery Networks Finland10,9 %10,9 %1 020 00072 %
FOX2,8 %2,2 %595 00042 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %552 00039 %
Fox Networks Group5,8 %4,1 %763 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %69 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %326 00023 %
Muut3,1 %2,4 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.