Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,2 %1 570 00061 %
Yle TV27,6 %6,2 %1 620 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %1 083 00042 %
Yle yhteensä39,3 %32,8 %1 852 00071 %
MTV313,5 %18,6 %1 689 00065 %
Sub4,0 %4,7 %1 271 00049 %
AVA1,5 %2,0 %779 00030 %
C More Total4,2 %2,7 %361 00014 %
MTV yhteensä23,2 %27,9 %1 899 00073 %
Nelonen10,1 %13,2 %1 685 00065 %
Jim3,3 %3,2 %1 043 00040 %
Liv1,8 %2,3 %937 00036 %
Hero1,4 %1,9 %719 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,6 %1 829 00071 %
TV53,6 %3,7 %1 119 00043 %
Kutonen2,8 %3,1 %947 00036 %
Frii1,4 %1,4 %646 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,5 %0,5 %491 00019 %
Discovery Networks Finland9,2 %9,5 %1 392 00054 %
FOX3,3 %3,1 %872 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %786 00030 %
Fox Networks Group7,1 %5,5 %1 112 00043 %
Music TV0,4 %0,1 %135 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %449 00017 %
Muut3,7 %2,9 %603 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 189 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.