Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,9 %1 700 00066 %
Yle TV212,9 %10,0 %1 652 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %1 062 00041 %
Yle yhteensä46,8 %40,4 %1 899 00073 %
MTV312,3 %16,9 %1 680 00065 %
Sub3,9 %4,5 %1 256 00048 %
AVA1,4 %1,7 %756 00029 %
C More Total1,4 %1,6 %274 00011 %
MTV yhteensä19,0 %24,6 %1 892 00073 %
Nelonen7,3 %9,5 %1 529 00059 %
Jim3,0 %2,9 %998 00038 %
Liv1,4 %1,7 %908 00035 %
Hero1,2 %1,5 %724 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,6 %1 740 00067 %
TV53,6 %3,4 %1 198 00046 %
Kutonen3,1 %3,5 %971 00037 %
Frii1,4 %1,5 %574 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %63 0002 %
TLC0,7 %0,8 %516 00020 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,5 %1 431 00055 %
FOX3,0 %2,9 %850 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %828 00032 %
Fox Networks Group6,8 %5,5 %1 122 00043 %
Music TV0,5 %0,1 %129 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %496 00019 %
Muut4,1 %3,3 %634 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 207 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.