Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 153 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,3 %1 628 00063 %
Yle TV211,2 %12,2 %1 545 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,9 %988 00038 %
Yle yhteensä45,4 %40,4 %1 847 00071 %
MTV311,6 %15,5 %1 613 00062 %
Sub4,8 %4,9 %1 234 00048 %
AVA1,4 %1,7 %649 00025 %
C More Total2,1 %1,4 %281 00011 %
MTV yhteensä19,9 %23,5 %1 826 00070 %
Nelonen8,5 %10,5 %1 516 00058 %
Jim2,9 %3,1 %937 00036 %
Liv1,8 %2,3 %886 00034 %
Hero1,2 %1,7 %666 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,5 %1 684 00065 %
TV53,3 %3,2 %1 096 00042 %
Kutonen3,0 %3,1 %924 00036 %
Frii1,5 %1,6 %611 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %62 0002 %
TLC0,5 %0,5 %465 00018 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,7 %1 389 00054 %
STAR Channel2,8 %2,3 %821 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %819 00032 %
Disney Finland6,6 %5,0 %1 131 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %99 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %485 00019 %
Muut4,0 %3,8 %647 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 153 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.