Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,7 %712 00052 %
Yle TV211,6 %10,3 %702 00051 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %318 00023 %
Yle yhteensä24,2 %22,3 %910 00066 %
MTV311,5 %13,8 %794 00057 %
Sub7,3 %8,0 %605 00044 %
AVA3,6 %3,6 %360 00026 %
C More Total1,6 %1,2 %135 00010 %
MTV yhteensä24,1 %26,6 %958 00069 %
Nelonen11,1 %13,0 %790 00057 %
Jim4,8 %5,4 %472 00034 %
Liv3,7 %3,8 %438 00032 %
Hero1,6 %1,8 %272 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,1 %24,0 %920 00067 %
TV55,0 %4,9 %572 00041 %
Kutonen4,4 %3,7 %434 00031 %
Frii2,5 %2,1 %267 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %32 0002 %
TLC2,5 %2,1 %258 00019 %
Warner Bros. Discovery15,0 %13,2 %798 00058 %
STAR Channel5,6 %5,5 %443 00032 %
National Geographic Channel4,4 %3,2 %328 00024 %
Disney Finland10,1 %8,6 %580 00042 %
Music TV0,8 %0,4 %79 0006 %
AlfaTV0,3 %0,5 %143 00010 %
Muut4,4 %4,4 %264 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.