Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %9,9 %760 00055 %
Yle TV212,6 %8,6 %748 00054 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %314 00023 %
Yle yhteensä26,0 %20,0 %913 00066 %
MTV313,5 %18,1 %831 00060 %
Sub9,1 %11,6 %712 00051 %
AVA3,3 %3,7 %418 00030 %
C More Total0,9 %0,9 %138 00010 %
MTV yhteensä26,8 %34,4 %991 00072 %
Nelonen9,1 %10,0 %804 00058 %
Jim4,8 %4,6 %502 00036 %
Liv2,6 %2,5 %435 00031 %
Hero1,6 %1,5 %313 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %18,7 %935 00068 %
TV54,6 %4,3 %586 00042 %
Kutonen4,3 %4,3 %470 00034 %
Frii1,9 %1,8 %231 00017 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %33 0002 %
TLC1,6 %2,0 %322 00023 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,8 %772 00056 %
STAR Channel6,7 %6,6 %440 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %354 00026 %
Disney Finland10,5 %9,3 %556 00040 %
Music TV1,3 %0,9 %126 0009 %
AlfaTV0,1 %0,2 %128 0009 %
Muut4,3 %3,7 %307 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 182 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.