Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %34,8 %1 119 00096 %
Yle TV210,9 %8,0 %1 003 00086 %
Yle Teema&Fem4,1 %5,0 %834 00071 %
Yle yhteensä56,7 %47,8 %1 127 00096 %
MTV317,0 %24,1 %1 070 00091 %
Sub1,5 %1,9 %675 00058 %
AVA1,6 %1,5 %493 00042 %
C More Total0,9 %1,1 %96 0008 %
MTV yhteensä21,1 %28,6 %1 083 00093 %
Nelonen3,9 %5,0 %837 00072 %
Jim1,7 %1,4 %578 00049 %
Liv2,0 %2,1 %620 00053 %
Hero0,7 %0,9 %408 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,4 %921 00079 %
TV52,3 %2,4 %677 00058 %
Kutonen1,0 %1,3 %427 00037 %
Frii1,7 %2,1 %384 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,3 %1,5 %369 00032 %
Warner Bros. Discovery6,7 %7,6 %771 00066 %
STAR Channel1,3 %1,1 %408 00035 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %447 00038 %
Disney Finland3,5 %2,7 %573 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %43 0004 %
AlfaTV0,8 %1,5 %414 00035 %
Muut2,6 %2,4 %311 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 145 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.