Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,9 %33,7 %1 113 00095 %
Yle TV29,5 %11,2 %964 00082 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,6 %782 00067 %
Yle yhteensä55,8 %48,5 %1 126 00096 %
MTV316,7 %23,3 %1 042 00089 %
Sub1,9 %1,6 %656 00056 %
AVA1,9 %1,9 %489 00042 %
C More Total1,7 %1,2 %107 0009 %
MTV yhteensä22,1 %28,0 %1 053 00090 %
Nelonen4,3 %5,4 %825 00071 %
Jim1,7 %1,8 %576 00049 %
Liv1,8 %2,1 %587 00050 %
Hero0,8 %1,1 %440 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,3 %939 00080 %
TV51,8 %1,7 %620 00053 %
Kutonen1,0 %1,3 %434 00037 %
Frii1,7 %1,9 %383 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC0,9 %0,8 %346 00030 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,8 %738 00063 %
STAR Channel1,5 %1,2 %407 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %432 00037 %
Disney Finland3,5 %2,9 %575 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %38 0003 %
AlfaTV0,9 %1,5 %454 00039 %
Muut3,1 %3,1 %392 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.