Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 999 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %25,6 %1 557 00065 %
Yle TV210,6 %12,2 %1 450 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,9 %979 00041 %
Yle yhteensä45,5 %40,6 %1 734 00072 %
MTV311,7 %15,5 %1 542 00064 %
Sub4,8 %4,9 %1 185 00049 %
AVA1,5 %1,8 %640 00027 %
C More Total1,8 %1,3 %257 00011 %
MTV yhteensä19,7 %23,4 %1 709 00071 %
Nelonen8,5 %10,4 %1 439 00060 %
Jim2,9 %3,1 %918 00038 %
Liv1,8 %2,3 %868 00036 %
Hero1,2 %1,7 %657 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,5 %1 608 00067 %
TV53,4 %3,3 %1 081 00045 %
Kutonen3,1 %3,1 %911 00038 %
Frii1,5 %1,6 %605 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %56 0002 %
TLC0,4 %0,5 %456 00019 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,8 %1 355 00056 %
STAR Channel2,8 %2,3 %800 00033 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %806 00034 %
Disney Finland6,7 %5,1 %1 097 00046 %
Music TV0,5 %0,1 %96 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %473 00020 %
Muut3,8 %3,6 %598 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 999 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.