Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 987 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,1 %1 574 00065 %
Yle TV212,3 %13,3 %1 430 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,9 %1 058 00044 %
Yle yhteensä44,9 %41,3 %1 739 00072 %
MTV311,3 %15,5 %1 523 00063 %
Sub4,3 %4,7 %1 205 00050 %
AVA1,5 %1,9 %728 00030 %
C More Total1,3 %1,0 %207 0009 %
MTV yhteensä18,4 %23,1 %1 708 00071 %
Nelonen8,3 %9,9 %1 408 00059 %
Jim3,3 %3,8 %1 060 00044 %
Liv1,6 %2,0 %891 00037 %
Hero1,4 %1,9 %708 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,6 %1 625 00068 %
TV53,2 %3,1 %1 107 00046 %
Kutonen2,9 %3,1 %928 00039 %
Frii1,3 %1,4 %572 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %63 0003 %
TLC0,5 %0,5 %357 00015 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,8 %1 394 00058 %
STAR Channel3,0 %2,4 %784 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,1 %789 00033 %
Disney Finland6,7 %4,4 %1 064 00044 %
Music TV0,6 %0,1 %109 0005 %
AlfaTV0,7 %1,2 %484 00020 %
Muut3,9 %3,5 %570 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 987 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.